A HA-MAB lastromjelú IL-14-es típusú repülőgép útban hazafelé, Székesfehérvár térségében a repülőgép tiszta, napsütéses időben belerepült egy légörvénybe, amit semmi külső jel nem mutatott. Az örvény olyan erővel dobta meg a repülőgépet, hogy a be nem kötött utasok, és a szabadon mozogható tárgyak az utastér tetejéig repültek, az útba eső kalaptartó kitörésével és deformálásával. Ráadásul, hibás rögzítés miatt, két vagy három utas ülés, a bent ülőkkel együtt, repült a mennyezetig. A mosdóban ülő utas feje a felső kárpitban és burkolatban jól látható nyomot hagyott.
Fotó:www.repulomuzeum.hu
A Kangyal János kapitány személyzete, jelezte a történteket, elsősegélyt kért, így a járatot mentő várta, mely egy utast elszállított. Az utastérben felborult székek, szétszóródott tárgyak, csomagok, öltözetek hevertek össze-vissza. Több mint egy hétig tartott a sérülések kijavítása. A történt eseményre szigorú karbantartási előírás létezett, melynek egyik része a szintezési ellenőrzés. Ennek végrehajtása során derült ki, hogy repülőgép túlterhelése miatt, a törzs vetemedett, elcsavarodott. Erre vonatkozó javítási tervek nem készültek, a vállalat, a típus kivonása után a sárkányszerkezet hibája miatt, már nem kínálta fel eladásra,1968 telén selejtezték, majd a hangár sarkában, illetve az előtéren várta sorsa alakulását. A használható alkatrészeket folyamatosan leszerelték és más repülőgépeken hasznosították, végül 1972-ben a repülőtér végén lévő területre vontatták egy tűzoltó gyakorlat céljára. A gyakorlat során felgyújtották és a tűz áldozatává vált. A megmaradt részeket feldarabolták és elszállították.